دسته‌بندی نشده

نکاتی که باید پیش از خرید بخارشوی بدانید!

بررسی ویژگی‌های مهم بخارشوی در راهنمای خرید بخارشوی

نخستین و مهم‌ترین گام برای خریدن بخارشوی، شناسایی، بررسی و واکاوی قابلیت‌ها و ویژگی‌های اساسی و ضروری یک دستگاه کاربردی است. همان‌طور که گفته بودیم، در ابتدا لازم است تا تمام خواسته‌ها و اهداف خود را یادداشت کنید تا در ادامه، همه آن‌ها را با قابلیت‌ها ضروری یک بخارشوی کاربردی مطابقت دهید.

ویژگی اول راهنمای خرید بخارشوی: میزان گنجایش دستگاه

میزان ظرفیت یا گنجایش بخارشوی، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در حین خرید محصول، باید مد نظر قرار داد. میزان ظرفیت بخارشوی‌های معمولی موجود در بازار به صورت استاندارد برابر با ۳۰۰ میلی‌لیتر تا ۳ لیتر است. توجه داشته باشید که اگر قرار است تا محیط کار یا محیط یک خانه بزرگ را با استفاده از بخارشوی تمیز کنید، باید ظرفیت آن را به خوبی بررسی نمایید.

بخارشوی‌هایی که ظرفیت آن‌ها بیشتر از یک ‌لیتر است، می‌توانند گزینه‌ای ایده‌آل برای تمیز کردن محیط‌های بسیار بزرگ محسوب شوند. در غیر این‌ صورت بهتر است تا از بخارشوی با ظرفیت ۳۰۰ میلی‌لیتری استفاده کنید.

 

البته این نکته را هم از یاد نبرید که اگر قرار است یک بخارشوی با ظرفیت پایین خریداری کنید، لازم است تا قابلیت اضافه کردن آب در آن را به خوبی چک کنید، زیرا اگر یک بخارشوی با ظرفیت کم، قابلیت اضافه کردن آب را داشته باشد، می‌تواند کاربردی و مفید محسوب شود.

ویژگی دوم: توان مصرفی بخارشوی

از جمله نکات مهم راهنمای خرید بخارشوی، توجه ویژه به توان مصرفی دستگاه است که در واقع، قدرت دستگاه در زمینه تولید بخار را نشان می‌دهد. به صورت استاندارد، دستگاه‌های بخارشویی که توان مصرفی آن‌ها برابر با ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ وات است، از جمله محصولات کاربردی محسوب می‌شوند.

توجه داشته باشید اگر می‌خواهید از بخارشوی برای تمیز کردن محیط خانه استفاده کنید، باید نوعی را انتخاب نمایید که توان مصرفی آن بالا باشد. توان مصرفی بالا برای دستگاه‌های خانگی به این معناست که بخارشوی در زمان بسیار کنتری، آب داخل مخزن را به بخار تبدیل می‌کند.

البته اگر می‌خواهید یک بخارشوی کاربردی برای محیط منزل تهیه کنید، باید نکات دیگری را هم مد نظر قرار دهید. برای مثال، اگر کف محیط خانه شما از جنس سرامیک است، برای تمیز کردن آن، مطمئناً به یک بخارشوی با سایز بزرگ نیاز دارید. بنابراین، علاوه بر توان مصرفی، اندازه بخارشوی و ظرفیت مخزن بالای آن را هم مورد بررسی قرار دهید تا هیچ با هیچ مانعی در تمیز کردن محیط‌ خانه مواجه نشوید.

ویژگی سوم راهنمای خرید بخارشوی: میزان تولید بخار

مهم‌ترین ویژگی دستگاه بخارشوی این است که می‌توان با تکیه بر قابلیت پرتاب بخار به سطوح مختلف، انتظار تمیز کردن و ضد عفونی شدن را داشت. با توجه به اینکه این قابلیت مهم در بخارشوی، اساسی‌ترین ویژگی آن محسوب می‌شود، باید نکات مهمی را در رابطه با آن در نظر گرفت.

به صورت مشخص، میزان قدرت تولید بخار که معمولاً با واحد بار اندازه‌گیری می‌شود، نشان‌دهنده میزان بخاری است که با قدرت به سمت سطوح پرتاب می‌شود. بدیهی است که هر قدر میزان قدرت بخار دستگاه بیشتر باشد، می‌توان انتظار عملکرد حرفه‌ای‌تر و قدرتمند‌تری را داشت. دستگاه‌های بخارشوی مخصوص مصارف خانگی، به صورت استاندارد از قدرت تولید بخار بین ۲ تا ۵ بار بهره‌مند شده‌اند تا هیچ‌ مانعی سر راه تمیز کردن خانه به وجود نیاید.

توجه داشته باشید که بسیاری از برندهای تولیدکننده موجود در بازار، محصولات حرفه‌ای و قدرتمندی را تولید نمی‌کنند. بنابراین باید جدا از بحث برندها و قیمت‌ها، قابلیت‌های اینچنینی را در دستگاه بررسی کنید تا در ادامه از یک کاربری فوق حرفه‌ای لذت ببرید.

ویژگی چهارم: ایمنی بخارشوی

با توجه به اینکه دستگاه بخارشوی در حین کار، بخار با دمای بسیار بالا تولید می‌کند، ممکن است که در اثر مواجهه پوست انسان با آن، سوختگی پیش بیاید. از این جهت، به دلیل اینکه ممکن است کودکان برای بررسی عملکرد این دستگاه کنجکاوی کنند، احتمال دارد به صورت ناخواسته، دچار سوختگی‌های نسبی و شدید شوند.

بنابراین، اگر قرار است این دستگاه برای مصارف خانگی، مدارس یا مهد کودک‌ها استفاده شود، باید قابلیت‌ها و امکانات ایمنی آن هم در نظر گرفته شود. با توجه به راهنمای خرید بخارشوی، باید سوپاپ‌های اطمینان دستگاه را به صورت کامل بررسی کرد.

برای مثال، یک دستگاه بخارشوی که از قابلیت ایمنی بالا بهره‌مند شده، حتماً از قطعات مخصوص، مثل: مخزن ضد انفجار، سوپاپ قفل‌کننده اتوماتیک و قفل کودک هم برخوردار شده است. با استفاده از دستگاهی که دارای تمامی تمهیدات ایمنی برای حفظ سلامت انسان و کودکان است، می‌توان با خیالی راحت و خاطری آسوده، به تمیز کردن محیط‌های مورد نظر مشغول شد.

ویژگی پنجم: وزن

همان‌طور که در ابتدای راهنمای خرید بخارشوی اشاره کردیم، این دستگاه جزو لوازم ضروری خانه یا محل کار محسوب نمی‌شود. این دستگاه در اصل، مکملی برای تمیز کردن سطوح است و البته به عنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای از بین بردن مضرات و آثار منفی مواد شوینده نیز به شمار می‌رود.

به همین دلیل، لازم است که دستگاه بخارشوی، قابلیت حمل و نقل آسان داشته باشد و بتوان روی قابلیت‌های آن در همه سطوح استفاده کرد. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که باید حین خرید دستگاه بخارشوی مد نظر قرار داد، اندازه وزن آن است.

بدیهی است که هر قدر وزن بخارشوی کم باشد، امکان جابه‌جایی آن آسان‌تر خواهد بود. بسیاری از کاربران حین خریدن دستگاه، این موضوع را بسیار عادی می‌دانند و تأثیر آن در کاربری را نادیده می‌گیرند. جالب است بدانید که بخارشوی‌های موجود در بازار که سنگین و ثقیل هستند، مشتریان کمتری دارند.

ویژگی ششم راهنمای خرید بخارشوی: امکان جداسازی لوله از دستگاه

یکی دیگر از امکاناتی که می‌تواند به کاربری حرفه‌ا‌ی‌تر و لذت‌بخش‌تر منجر شود، امکان جداسازی لوله بخارشوی از بدنه آن است. با جدا کردن قسمت لوله دستگاه از بدنه، می‌توان اندازه دستگاه را در حالت غیر فعال، کوچک‌تر کرد تا فضای کمتری اشغال شود.

 

با تکیه بر این قابلیت، می‌توان بخارشوی را به راحتی در کیف یا چمدان جای داد تا از آن برای تمیز کردن محیط‌های دیگر هم به خوبی استفاده شود.

بسیاری از محصولات موجود در بازار، علاوه بر قابلیت جداسازی لوله از بدنه، امکان جداسازی محفظه سیم را هم به وجود آورده‌اند. حین استفاده از چنین دستگاه‌هایی، می‌توان دستگاه را به راحتی به دو نیم تبدیل کرد که امکان حمل و نقل آسان را برای افراد در پی خواهد داشت.

ویژگی هفتم: نوع عملکرد دستگاه

به طور کلی از لحاظ نحوه عملکرد، دستگاه‌های بخارشوی به ۲ نوع حوله‌ای و مکنده تقسیم می‌شوند. در نوع اولی، عملیات ضد عفونی کردن با استفاده از بخار و فشار دمای بالا، با تکیه بر حوله‌ای انجام می‌شود که توسط یک سَری ویژه به بدنه و لوله دستگاه متصل شده است.

در نوع دیگر این محصولات، دستگاه به وسیله دستگاه مکنده خود، برای مکش و از بین بردن عفونت، ویروس و آلودگی از سطح زمین اقدام می‌کند.

بدین‌ترتیب، اگر هدف شما از خرید بخارشوی، پوشش محیط‌های خانگی (از جمله شست‌وشوی فرش، نظافت کف خانه یا مبل و فرش) است، بهتر است مدل مکنده را انتخاب کنید. مدل‌هایی که به جای حوله و سری مخصوص، از طریق مکش باعث تولید بخار می‌شوند، برای تمیز کردن سطوح خانه و دفتر کار کاربردی هستند.

ویژگی هشتم: برخورداری از سیستم ضد چکه

سیستم مکانیزه و هوشمند ضد چکه، می‌تواند از نشتی آب مخزن دستگاه جلوگیری کند. به عبارت دیگر، مادامی که دستگاه مورد نظر شما از چنین قابلیتی برخوردار شده است، می‌توان اطمینان داشت که هیچ قطره آبی حین عملیات تمیز کردن، به فضای بیرون نشت نمی‌کند. همچنین، با وجود چنین ویژگی مهمی، سطوح مختلف خیس و نمناک نمی‌شوند و می‌توان از بروز نشتی‌های غیر معمولی به صورت کامل جلوگیری کرد.

ویژگی دهم راهنمای خرید بخارشوی: سری‌ها

مهم‌ترین نکته در رابطه با کاربری این دستگاه، برخورداری آن از تعداد سَری مورد نیاز و با کیفیت است که حین عملیات تمیز کردن، باعث رضایت کاربر می‌شود. در حین خریدن محصول مورد نظر دقت کنید سری‌های تعبیه ‌شده برای آن از قابلیت‌های ویژه برای تمیز کردن فرش، شیشه، مبلمان، سرامیک و… برخوردار شده باشد. در غیر این صورت، نمی‌توان انتظار عملکردی کاربردی و مناسب را از دستگاه بخارشوی داشت.

سری‌ها و قابلیت‌های آن‌ها، به نوعی شریان اصلی دستگاه بخارشوی محسوب می‌شوند و با بهره‌مندی از ویژگی‌های هر یک از آن‌ها می‌توان تمامی سطوح مختلف را با تفکیک و به صورت اختصاصی ضدعفونی و پاکیزه کرد.

به عبارت ساده‌تر، شما برای پاکیزه کردن سطح مبلمان باید سری مخصوص مبلمان را روی دستگاه نصب کنید تا بتوانید این عملیات را با موقیت پشت سر بگذارید. با استفاده از سری‌های مخصوص هر سطح نیز می‌توان با سرعت بسیار بالا و قدرت ضد عفونی کردن قابل توجه، به سراغ باکتری‌ها، ویروس‌ها و آلودگی‌ها رفت.

ویژگی یازدهم: امکانات تنظیم درجه بخار

مهم‌ترین بخش یک دستگاه بخارشوی، میزان بخاری است که از آن تولید می‌شود و به سطح مورد نظر وارد خواهد شد. برای خرید یک محصول کاربردی با قابلیت‌های خاص، بهتر است محصولی را انتخاب کنید که از قابلیت تنظیم میزان بخار برخوردار شده باشد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی، بخار مورد نظر خود را با تکیه بر فعالیت بخارشوی، تولید کرده و به سطح مورد نظر وارد کنند.

توجه داشته باشید که بخارشوی بدون قابلیت تنظیم بخار، عملاً یک بخارشوی کم‌کاربرد و کم‌مصرف است. میزان بخار تولید شده توسط دستگاه، در رابطه با تمیز کردن سطوح بسیار حائز اهمیت است؛ برای مثال، میزان بخاری که برای از بین بردن چربی از یک سطح لازم است، برای از بین بردن یک لکه جوهر روی سرامیک به یک اندازه نیست. برای از بین بردن مواد با خاصیت‌های متفاوت، باید از میزان بخار بیشتری استفاده کرد. قابلیت تنظیم بخار نیز دقیقاً تمام این امکانات را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

ویژگی دوازدهم: دکمه فعالیت اتوماتیک

یکی دیگر از نکات مهمی که در راهنمای خرید بخارشوی گنجانده شده است، بررسی تعداد دکمه‌هایی است که با تبدیل کردن فعالیت‌ها از حالت دستی به اتوماتیک، باعث ایجاد کاربری حرفه‌ای و لذت‌بخش می‌شود. بعضی از مدل‌های موجود در بازار محصولات خانگی، از دکمه فعالیت اتوماتیک برخوردار شده‌اند.

با استفاده از این دکمه، دیگر نیاز نیست برای خروج بخار از دستگاه، به صورت دستی اقدام کنید. با فشار دادن دکمه فعالیت خودکار، امکان تبدیل و خروج میزان بخار لازم برای تمیز کردن سطوح مختلف فراهم خواهد شد.

ممکن است محصولاتی که از این قابلیت برخوردار شده‌اند، از قیمتی بالاتری برخوردار باشند، اما اگر می‌خواهید از کاربری آسان و حرفه‌ای‌تری بهره‌مند شوید، کافی است بدون توجه به قیمت، برای خرید آن اقدام کنید.

بسیاری از کاربران، با فشار دادن شاسی خروج بخار، ارتباط خاصی برقرار نمی‌کنند و همین به ایجاد یک کاربری ناخوشایند و پر دردسر منجر می‌شود. از طرفی، دکمه فعالیت خودکار باعث می‌شود احساس ناخوشایند دکمه شاسی از بین برود و هیچ نگرانی و دغدغه‌ای حین فعالیت دستگاه وجود نداشته باشد

ویژگی سیزدهم: قیمت

در ابتدای مطلب راهنمای خرید بخارشوی، به صورت اجمالی به مسأله قیمت حین خرید توجه نمودیم. به صورت کلی، تمام محصولاتی که در بازار موجود هستند، با یک‌سری قابلیت‌های منحصر به ‌فرد یا حتی مشترک به کاربران عرضه شده‌اند.

بدیهی است یک محصول هر قدر از قابلیت‌های بیشتری برخوردار شده باشد، قیمت بیشتری هم دارد. در عوض، ممکن است بعضی از محصولات موجود در بازار به دلیل برند تولیدکننده خود از قیمت گزافی برخوردار شده باشند. دقت داشته باشید قیمت گران لزوماً به معنای با کیفیت بودن نیست. همچنین، قیمت بسیار ارزان هم نشانه مقرون‌ به ‌صرفه بودن نیست.

سعی کنید ویژگی‌ها و قابلیت‌های محصول مورد نظر را با خواسته‌های خود مطابقت دهید و سپس ببینید آن محصول چه مقدار از خواسته‌های شما را پوشش می‌دهد. در این صورت می‌توانید بودجه برنامه‌ریزی ‌شده خود را برای خرید آن محصول کاربردی و هوشمند خرج کنید.

ویژگی نهایی: گارانتی و خدمات پس از فروش

با توجه به اینکه دستگاه بخارشوی از قطعات بسیار حساسی ساخته شده است و ممکن است تعمیرات آن، هزینه‌بردار باشد، بهتر است از یک محصول گارانتی‌دار استفاده کنید. لذا حین خرید، توجه داشته باشید که محصول مورد نظر شما از چه نوع گارانتی‌ای برخوردار شده است و خدمات پس از فروش آن شامل امکان تعمیر کدام یک از قطعات می‌شود.

انواع دستگاه بخارشوی

بخارشوی‌های موجود در بازار از انواع مختلفی تشکیل شده‌اند و هر یک از آن‌ها دارای ویژگی‌ها، قابلیت‌ها، مزایا و معایب خاصی هستند. لازم است هر ۳ مدل بخارشوی‌های موجود در بازار را بررسی کنید تا انتخابی هوشمندانه را با خود به محل کار یا خانه ببرید.

بخارشوی پارویی (تِی بخارشوی): این نوع از بخارشوی‌های موجود در بازار از دسته‌ای بلند تشکیل شده‌اند و در ۲ مدل شارژی و برقی و برای تمیز کردن انواع سطوح، مثل: سرامیک و اجاق گاز استفاده می‌شوند.

بخارشوی دستی: این نوع از محصولات، کاملاً شارژی هستند و از قابلیت حمل و نقل آسان برخوردار شده‌اند. وزن کم آن‌ها باعث شده است که بتوان از آن‌ها در همه‌جا استفاده کرد. طراحی این محصول به صورت اختصاصی برای تمیز کردن دیوار، اجاق گار، شیشه و سینک‌های ظرفشویی انجام شده است.

بخارشوی چندکاره: سری‌ها و ابزارهای چند منظوره‌ای که در بعضی مدل‌های بخارشوی تعبیه شده است، می‌تواند کاربری تماماً حرفه‌ای را برای کاربران به ارمغان بیاورد. از این بخارشوی‌ها معمولاً برای تمیز کردن فرش، دیوار و انواع لوازم خانگی استفاده می‌شود.

معرفی ۴ برند موفق و تولیدکننده بخارشوی در بازار

گام نهایی راهنمای خرید بخارشوی، به بررسی و معرفی برندهای موفق و مطمئن فعال در بازار مربوط می‌شود. در ادامه این مطلب، قرار است تا به صورت اجمالی با ۴ برند موفق در دنیای محصولات خانگی آشنا شوید.

برند دلونگی

برند کارچر (Karcher)

برند ایرانی پارس خزر

برند کنوود

دیدگاهتان را بنویسید